Prosieckou a Kvačianskou dolinou

KST Ružomberok v nedeľu 12.05.2024 organizuje prechod Prosieckou a Kvačianskou dolinou.

Popis trasy: Túru začíname od autobusovej zastávky pri odbočke z cesty III. triedy do obce
Prosiek. Cesta cez obec Prosiek nás privedie na parkovisko, kde začína modrá turistická značka. Pokračujeme do ústia Prosieckej doliny. Po pár minútach chôdze prídeme do úžiny Vráta. Tu chodník vedie drevenými lávkami a mostíkom ponad potok. Ďalej chodník pokračuje suchým korytom potoka do rozširujúcej sa doliny. Od odpočívadla Vidová si urobíme asi 10 minútovú zachádzku k vodopádu Červené piesky. Po návrate
k odpočívadlu budeme pokračovať k záveru Prosieckej doliny. Tu sa dolina zužuje a pred nami sa objavia skalné útvary, ktoré vyformovala voda. Po prekonaní sústavy rebríkov a reťazí sa dostaneme na planinu Svorad. Pokračujeme v smere na Veľké Borové. Pri kríži odbočíme doľava na poľnú cestu. Asi po 1,5 km sa dostaneme na červenú turistickú značku. Naša trasa ďalej vedie smerom na Veľké Borové. Na hornom konci obce pri veži Veľké Borové odbočíme na trasu náučného chodníka, ktorým sa dostaneme na vrch Súšava. Na vrchole sa nachádza drevená rozhľadňa. Tou istou trasou sa vrátime späť k veži. Prejdeme cez obec Veľké Borové. Pri penzióne Borovec sa napojíme na modrú turistickú značku. Ďalej klesáme tiesňavou Borovianka až k unikátnym vodným
mlynom Oblazy. Ide o technickú pamiatku z 19. storočia, o ktorú sa starajú dobrovoľníci.
Kvačianskou dolinou ktorou pokračujeme, vedie široká cesta ponad tiesňavu. Túra vyvrcholí pri návšteve vyhliadok Malý Roháč a Kobyliny s úžasným výhľadom na dolinu a okolité vrchy.

Vzdialenosť: 21,0 km, čas 7:00 hod. + prestávky
Prevýšenie: stúpanie 830 m, klesanie 750 m.
Vybavenie: Letná turistická výstroj (pevná obuv, turistické palice,)
Obtiažnosť: Peši II.
Zraz: Autobusová stanica Ružomberok 6:20 hod. (odchod autobusu 6:25 hod.)
Kto by chcel prísť vlastným autom, odchod z parkoviska v Prosieku je okolo 7:45 hod.
Predpokladaný návrat: 18:15 hod. (odchod autobusu z Kvačian 17:11 hod.)
Informácie: Mária Hatňanková, tel. 0908 943 658, e-mail: maria.hatnankova@gmail.com